såå sugen på snickerskakor...



1 burk jordnötssmör (ca 350 g)
2 dl sirap
1 dl socker
2 tsk Vanilla
5-6 dl cornflakes, krossade
1 dl kokos
250 g blockchoklad
0,5 msk olja

1. Blanda allt utom cornflakes och kokos i en kastrull.
2. Värm upp på svag värme, och låt ingredienserna smälta ihop.
3. Rör ned krossad cornflakes och kokos.
4. Bred ut "smeten" i en bakplåtspapperklädd form. (Smeten är tjock och formbar, så du behöver inte ha någon speciell storlek på formen.) Det ska vara ca 2-2,5 cm tjockt.
5. Smält blockchokladen i micron. Tillsätt 0,5 msk olja för extra glans och ´smidighett. Rör.
6. Bred ut den smälta chokladen på kaksmeten. Låt stelna något i kyl.
7. Skär kakan i små fyrkantiga bitar, lagom stora att stoppa i munnen. 2x2 cm brukar bli lagom.
8. Förvara i kyl. Ta fram ca 10 min innan servering.


Jag gör inte exakt som detta recept men nästan kan man väl säga.. oskade inte skriva ner hur jag gör så tog ett recept från google bara :P lat ibland jag vet ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0